Αρχική arrow Νομικός Βοηθός arrow Οδηγοί (νέοι δικηγόροι) arrow Το τηλέφωνο και τα βάσανά του

Το τηλέφωνο και τα βάσανά του

Έχει γραφτεί από Νικόλαος Μακρής
Σάββατο, 10 Ιούλιος 2010

Αγαπητέ συνάδελφε,
Ίσως ο τίτλος του σημερινού γράμματος μου προς στιγμή να σε προβλημάτισε και ειδικότερα για τα «βάσανα» του τηλεφώνου.

Αλλά είναι αλήθεια, ότι το τηλέφωνο μπορεί να είναι βασικός παραστάτης σου, αλλά συγχρόνως και μαρτυρικός δυνάστης σου.

Ενώ για τους άλλους είναι όργανο επικοινωνίας, για σένα είναι κάτι παραπάνω από εργαλείο, είναι ο πρώτος και ο καλύτερος συνεργάτης σου.


Το πρόβλημα όμως για σένα είναι ο τρόπος που θα το χρησιμοποιείς, που το γνωρίζουν αρκετοί δικηγόροι, μα οι περισσότεροι τελικά είναι προβληματισμένοι και ιδιαίτερα για τα κινητά τηλέφωνα, όταν, ενώ επικαλούνται την αξία  της χρήσης τους, ταυτόχρονα τους γίνονται εφιάλτης για την πνευματική και ψυχική τους υγεία.

Στο τηλέφωνο πρέπει να είσαι ήπιος και ταυτόχρονα ευγενής, άσχετα από συμπεριφορά του συνομιλητή σου, όποια και να είναι, προσπάθησε να κρατάς την ψυχραιμία σου και να μην εξάπτεσαι, γιατί εσύ θα βγεις τελικά ζημιωμένος και με λίγη άσκηση είμαι σίγουρος πως θα τα καταφέρεις.

Να είσαι σύντομος και συγκρατημένος και με αρκετή διακριτικότητα, έτσι που να δίνεις στον συνομιλητή σου την ευκαιρία να σε σεβασθεί.

Φτιάξε φράσεις «κλισέ» για το τηλέφωνο και να μην τις παραβιάζεις ο ίδιος, άλλο η προσωπική επαφή και η συνομιλία και άλλο η τηλεφωνική επικοινωνία.

Ακόμα και στα άμεσα δικά σου πρόσωπα, αγαπημένα βέβαια, θα περιορίζεις να εκφράζεις τα συναισθήματα σου από το τηλέφωνο, και εάν σου εκφράσουν παράπονα όχι βέβαια τηλεφωνικά, δικαιολογήσου, ότι «ήταν παρόντα και άλλα άτομα, που δεν έπρεπε να σε ακούσουν» ή οτιδήποτε άλλο νομίζεις καλύτερο.

Όταν σηκώνεις το τηλέφωνο να λες πάντοτε το όνομα σου και την ιδιότητα σου ή ακόμα και την ιδιότητα του γραφείου, ΠΟΤΕ μην προτάσσεις το ΚΥΡΙΟΣ, είναι θανάσιμο σφάλμα, έτσι θα μιλάς έστω και εάν γνώρισες τη φωνή του συνομιλητή σου.

Θα σου δώσω ένα παράδειγμα, θέλεις να τηλεφωνήσεις στη Γραμματεία της Εισαγγελίας Πειραιώς, για να μάθεις τι αριθμό εκθέματος έχει αύριο η υπόθεση σου, ή στο Μεταβατικό Μονομελές Πλημμελειοδικείο Μαραθώνος για τον ίδιο λόγο, μόλις ακούσεις το ΕΜΠΡΟΣ ή το ΜΑΛΙΣΤΑ, θα πεις π.χ. «Παξινός Δημήτρης, δικηγόρος, Σας παρακαλώ να μου πείτε, τί αριθμό...» και να είσαι βέβαιος, ότι θα σε εξυπηρετήσουν και στο τέλος να τους ευχαριστήσεις.

Δεν επιτρέπεται στην ώρα του επισκεπτηρίου σου, δηλαδή όταν έχεις πελάτες στο γραφείο σου, να αναλύεσαι σε νομικές συμβουλές από το τηλέφωνο ή σε φιλοφρονήσεις ακατάλληλες ή σε ανάπτυξη επιχειρημάτων, δώσε με τον τρόπο σου να καταλάβει ο συνομιλητής σου ότι κοντά σου βρίσκονται άλλοι πελάτες, που δεν μπορούν να περιμένουν ή και να ακούνε τα τηλεφωνήματα σου ή όταν ο συνομιλητής σου δεν εννοεί να το καταλάβει, αυτό είναι το σύνηθες, πές του, «τη στιγμή αυτή δεν μπορώ να μιλήσω μαζί σου» και όρισε του μια άλλη ώρα να σε ξαναπάρει ή τί ώρα θα μπορείς να τον πάρεις εσύ στο τηλέφωνο και σε ποιο αριθμό.

Ποτέ μη χρησιμοποιείς τη φράση «έχω κόσμο ή πελάτες αυτή τη στιγμή και δεν μπορώ να σου μιλήσω», είναι σφάλμα, θα σε παρεξηγήσει, γιατί κι αυτός είναι πελάτης σου και μάλιστα ο καλύτερος, αυτό πιστεύει και το εκφράζει στην πρώτη ευκαιρία και εάν θέλεις, δοκίμασε το όταν βρίσκεστε μαζί, μόνοι σας, πες του ότι «είναι ο καλύτερος πελάτης σου» και αυτός θα δεις ότι θα το παραδεχθεί, ευχαριστημένος.

Απόφευγε τα παραπάνω γιατί δημιουργούν δυσμενή εντύπωση και το κριτήριο σου, μπορεί να είναι επιλήψιμο.

Και για να γελάσουμε λίγο, μια κυρία προ ετών όταν της είπα ότι «αδυνατώ να της μιλήσω αυτή τη στιγμή», μου απάντησε: «φαίνεται θα έχεις καμιά μικρούλα στο γραφείο σου;;».

Πρόσεχε την τηλεφωνική σου συμπεριφορά, είναι άκρως σημαντική και μπορεί να σε ανεβάζει στη συνείδηση των πελατών σου, ή ακόμα σε κατεβάζει, πάρε θέση, σκέψου το και αποφάσισε την πορεία σου.

Ποτέ μην εξάπτεσαι, μη φωνάζεις, μίλα σιγά, συγκρατημένα και εντελώς συγκεκριμένα, τίποτα παραπάνω από τα απαραίτητα και όλα αυτά με την αρμόζουσα σοβαρότητα, τη καλή συμπεριφορά, την πειστικότητα, αλλά και τη χάρη, χωρίς το τελευταίο να γίνει λαβή για οποιαδήποτε παρεξήγηση, δηλαδή να περνάει τα καλώς εννοούμενα όρια μιας ανοχής, με το καλό νόημα της περίπτωσης.

Καλό θα είναι να έχεις δύο τηλέφωνα στο γραφείο σου, το ένα -απαραίτητο- να σου τηλεφωνούν και το άλλο με απόρρητο αριθμό που θα τηλεφωνείς εσύ.

Δεν πρέπει στις ώρες του επισκεπτηρίου σου και των ραντεβού να σε διακόπτουν, όρισε ώρες συναντήσεων, δέχομαι από ώρα κλπ. και τις υπόλοιπες κάνε χρέωση του γραφείου σου, χωρίς ενοχλήσεις και παρεμβάσεις στο πνευματικό και νομικό σου έργο.

Εάν έχεις τη δυνατότητα, κάποιος τρίτος να συγκεντρώνει τα τηλεφωνήματα σου, με ονόματα και αριθμούς τηλεφώνων και με την υπόσχεση και υποχρέωση να τους τηλεφωνήσεις εσύ, είναι η καλύτερη λύση.

Και μια διαπίστωση, από τα χίλια τηλεφωνήματα που θα πάρεις, ένα ή το πολύ δύο θα είναι αυτά που σε ενδιαφέρουν, τα πιο πολλά θα μπορούσαν να λείπουν και να μην ξεχνάς ποτέ, πως από ένα τηλεφώνημα μπορεί να εξαρτηθεί όλο το μέλλον μιας υπόθεσης.

Και πρέπει να 'ρθούμε στο κινητό, το κινητό μπελάς και βάσανο τις περισσότερες φορές από δική μας πρωτοβουλία και ανασφάλεια.
Μην παρεξηγείς τη λέξη ανασφάλεια, γιατί αυτή εκδηλώνεται αρκετά συχνά, όπως π.χ. ενώ περιμένεις στο Δικαστήριο τους πελάτες σου, αργούν κι εσύ ανησυχείς δικαιολογημένα. Σ' αυτή την περίπτωση όταν αρχίσεις να τον βομβαρδίζεις με τηλεφωνήματα στο κινητό του, πού είναι; γιατί αργεί; δεν θα προλάβουμε; θα χάσουμε τη δίκη; κλπ. να είσαι βέβαιος ότι αυτός πιστεύει, ότι συμβαίνει το αντίθετο και νιώθει εσώτερα ευχαρίστηση, γιατί σου προξενεί με τη στάση του αγωνία στο δικηγόρο που «τον πληρώνει» και ανεβαίνουν οι ψυχικές μετοχές του.

Αντίθετα, περίμενε τον, όπως τον ειδοποίησες την προηγούμενη ημέρα, ή την προπροηγούμενη, όταν αργεί-σύνηθες καθημερινό φαινόμενο- βρες τη λύση να κρατήσεις την υπόθεση, γι αυτό ΠΑΝΤΟΤΕ θα του ορίζεις ώρα και κτίριο τουλάχιστον ΜΙΑ ΩΡΑ προ της δίκης, για να έρθει στο παραπέντε.

Όταν βρίσκεσαι στα Δικαστήρια κλείσε το κινητό τηλέφωνο σου, μην απαντάς σε κανένα, γιατί ένα οποιοδήποτε τηλέφωνο μπορεί να σε ενοχλήσει σε τέτοιο βαθμό, που να λειτουργήσει σε βάρος σου τελικά.

Τους συναδέλφους που βλέπουμε συχνά στα Δικαστήρια με ένα τηλέφωνο στο αυτί και να φωνάζουν, μην τους χαίρεσαι, είναι να τους λυπάσαι.

Μπορεί ενώ είσαι στο Δικαστήριο, και συγκεντρώνεις τη σκέψη σου, τί ερωτήσεις θα κάνεις, τί ισχυρισμούς θα προβάλεις, εκείνη τη στιγμή να σου τηλεφωνήσει ένας πελάτης σου και να σε ρωτήσει, πότε θα βγει η απόφαση που δίκασες προ εβδομάδος στις μισθωτικές διαφορές και εκείνη τη στιγμή η αντίδραση σου θα πρέπει να είναι «να πετάξεις το κινητό τηλέφωνο σου» και ταυτόχρονα να υβρίζεις τόσο τον πελάτη σου, όσο και το επάγγελμα που κάνεις.

Είναι στο χέρι σου, να ρυθμίσεις τη συμπεριφορά σου απέναντι στη συσκευή που λέγεται «τηλέφωνο» και κάθε λάθος σου, θα το πληρώνεις.

Από μία ώρα και μετά, π.χ. μετά τις 9 μ.μ., να μη σηκώνεις το τηλέφωνο, όχι γιατί τυχόν γράφεις κάποιο δικόγραφο ή ψάχνεις τα νομικά βιβλία, αλλά μπορεί να είναι κάποιος που να ζητάει επειγόντως Δικηγόρο, είτε βέβαια εσένα ή οποιονδήποτε άλλο βρει στο τηλέφωνο, για να δικάσεις την επομένη το πρωί μια υπόθεση του, που γνωρίζει τη δικάσιμο αυτός ο ίδιος προ πολλών ημερών και αποφασίζει να βρει Δικηγόρο την τελευταία στιγμή.

Ζητάει να τον «σώσεις», να πληρώσει τα λιγότερα και να έχει υπέρ αυτού το αποτέλεσμα της δίκης, χωρίς να υπολογίζει ούτε το ξενύχτι, ούτε τη δική σου αγωνία και δεν πρόκειται να λάβει υπόψη του το γεγονός αυτό, της δικής του υπαιτιότητας, σ' αυτή την περίπτωση εσύ θα χάσεις επαγγελματικά και φυσικά και τον ίδιο τον πελάτη.

Γι' αυτό το τηλέφωνο χρειάζεται προσοχή, και μπορεί να σε ανεβάσει επαγγελματικά από τον τρόπο της χρήσης του και ταυτόχρονα να σου κάνει μεγάλη ζημιά.

Δικός σου
Ο παλιός συνάδελφος
ΝΙΚΟΣ ΑΓΓ. ΜΑΚΡΗΣ


-------------------------------------------------
* "Γράμματα σ' ένα νέο Δικηγόρο", Αρχείο Νομολογίας, Περίοδος Β΄ (ΝΓ') 2002, σελ. 870- 871.

Σημείωση: Τα "Γράμματα" αυτά σε σειρά πρωτοδημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα "Δικηγορικός Τύπος" με εκδότη τον Κων/νο Δερνιτσιώτη και Διευθυντή του συντάκτη τους τα έτη 1975-1977. Η μόνη διαφορά στη σημερινή τους αναδημοσίευση είναι η προσαρμογή του κειμένου στη δημοτική γλώσσα. Θερμές ευχαριστίες στην κόρη του αποβιώσαντος Νικολάου Αγγ. Μακρή, Βιολέττα Ν. Μακρή που είχε την καλοσύνη να μάς παραχωρήσει το δικαίωμα δημοσίευσης των πραγματικά εξαίρετων αυτών κειμένων.

Πρόσφατες Αναρτήσεις

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων
Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
39 Σεπ Σεπ Σεπ Σεπ Σεπ Σεπ 01
40 02 03 04 05 06 07 08
41 09 10 11 12 13 14 15
42 16 17 18 19 20 21 22
43 23 24 25 26 27 28 29
44 30 31 Νοέ Νοέ Νοέ Νοέ Νοέ
Προσεχείς εκδηλώσεις:

Δεν υπάρχουν προσεχείς εκδηλώσεις.

Επικαιρότητα

Best viewed with any browser Best viewed in 1280x1024

Σχεδιάστηκε από
Powered by Elxis CMS
Η πρόσβαση στην ιστοσελίδα και η χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της προϋποθέτει και συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των Όρων Χρήσης, τους οποίους παρακαλείστε να διαβάσετε προσεκτικά.
LawyersVoice.gr - Copyright 2008-
RSS 0.91 RSS 1.0
RSS 2.0 ATOM 0.3
OPML