Αρχική arrow Ειδήσεις arrow Παρατηρητήριο arrow Υποχρεωτική χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών από το 2013

Υποχρεωτική χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών από το 2013

Έχει γραφτεί από LawyersVoice.gr Team
Κυριακή, 30 Δεκέμβριος 2012

pistotiki-kartaΤου Προκοπη Χατζηνικολαου
Σχέδιο για την υποχρεωτική χρήση χρεωστικών η πιστωτικών καρτών στις συναλλαγές των πολιτών έχει έτοιμο το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Σε πρώτη φάση, το όριο των συναλλαγών που θα απαιτείται χρεωστική ή πιστωτική κάρτα θα είναι τα 500 ευρώ (από 1.500 ευρώ σήμερα) και πιθανόν μέσα στο 2013 να μειωθεί περαιτέρω. Οπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου, στο πρώτο τρίμηνο του έτους όλες οι επιχειρήσεις και κάποιοι ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει να προμηθευτούν το σχετικό μηχάνημα (POS) με το οποίο γίνονται οι συναλλαγές μέσω καρτών. Στόχος της κυβέρνησης είναι να περιορίσει τη φοροδιαφυγή και να αυξήσει τα έσοδα του Δημοσίου. Αποτελεί μονόδρομο η αύξηση των δημοσίων εσόδων μέσω του περιορισμού της φοροδιαφυγής, τονίζουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι περικοπές στις δαπάνες δεν μπορούν να γίνουν παρά μόνον στο σκέλος των προμηθειών Η ηγεσία του υπουργείου σχεδιάζει κίνητρα προκειμένου να δελεάσει τους φορολογουμένους είτε μέσω επιστροφής χρημάτων είτε με κάποιο bonus.

Ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης τονίζει στην «Κ»: «Στο πλαίσιο της αλλαγής που σχεδιάζουμε για το 2013 είναι η παροχή κινήτρων στους πολίτες για τη χρησιμοποίηση μέσων ηλεκτρονικής πληρωμής, προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στις συναλλαγές και να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή που διευκολύνεται με τη χρήση των μετρητών στις πληρωμές. Οπως γνωρίζετε, στις συναλλαγές μεταξύ ιδιώτη και επιτηδευματία για ποσά πάνω από 1.500 ευρώ και με το ισχύον καθεστώς δεν επιτρέπεται οι συναλλαγές αυτές να αποπληρώνονται με μετρητά. Κατά συνέπεια, πρέπει να δούμε και το όριο. Γενικότερα, όμως, πρέπει να δούμε πώς θα γίνει εφικτή η αλλαγή στην προτίμηση από πληρωμή σε μετρητά με άλλους τρόπους, μια προτίμηση που υπάρχει στην ελληνική κοινωνία εδώ και πολλά χρόνια. Είναι μια ίσως στρεβλή πραγματικότητα στη χώρα μας, η οποία πρέπει να αλλάξει, χωρίς όμως να διαταραχθεί η κοινωνική συνοχή».

Ο υφυπουργός τονίζει ότι θα πρέπει να μην ταλαιπωρείται ο πολίτης, ώστε σε κάθε του συναλλαγή να έχει προϋπολογίσει τα μετρητά στη τσέπη του και αφ’ ετέρου για να μπορέσει να εμπεδωθεί και μια νοοτροπία ότι πληρώνω ακόμα και τη μικρότερη συναλλαγή μου με ηλεκτρονικό τρόπο.

Ταυτόχρονα, με τη χρήση καρτών καταπολεμείται η φοροδιαφυγή, δεδομένου ότι θα μπορούν να ελέγχονται όλες οι συναλλαγές ηλεκτρονικά ή με διασταυρώσεις. Οι τράπεζες θα αποστέλλουν τα στοιχεία αυτά στο υπουργείο Οικονομικών και συγκεκριμένα στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Σημειώνεται ότι ήδη έχουν υπογραφεί οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις σε διάφορους φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα για να αποστέλλουν τα στοιχεία συναλλαγών με τους πολίτες.

Ο κ. Μαυραγάνης υπογραμμίζει σχετικά με το θέμα ότι με τη χρήση χρεωστικής κάρτας που είναι απευθείας συνδεδεμένη με τον λογαριασμό και ξέρει ο κάθε πολίτης πόσα χρήματα έχει, μαζί με την πιστωτική, εφ’ όσον θέλει να τη χρησιμοποιήσει, θα καταπολεμηθεί όλη αυτή η διαδικασία πληρωμής με μετρητά, η οποία μπαίνει και στο στόχαστρο από τη στιγμή που οι πληρωμές σε μετρητά δεν μπορούν να ελεγχθούν παρά μόνον με εκ των υστέρων με διασταυρώσεις.

Αυτή τη στιγμή το μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα, υπογραμμίζει ο υφυπουργός, «είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις, όταν κάποιος πληρώνει σε μετρητά αρχίζει και μια διαπραγμάτευση, δηλαδή ποιο θα είναι το ποσό της αμοιβής. Από τη στιγμή που η πληρωμή θα γίνεται με ένα ηλεκτρονικό μέσο, θα καταγράφεται αυτόματα και θα είναι ανιχνεύσιμη από το πρώτο λεπτό».

Αν και η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει άμεσα στην υποχρεωτική εφαρμογή των καρτών για συναλλαγές, ωστόσο ακόμα δεν έχει καταλήξει στα κίνητρα που θα δοθούν στους φορολογουμένους.

Ο κ. Μαυραγάνης αναφέρει ότι «τα κίνητρα που μπορούν να δοθούν είναι με βάση την εμπειρία που υπάρχει και σε άλλες χώρες όπου έχει χρησιμοποιηθεί αντίστοιχο σύστημα. Η επιβράβευση στους πολίτες που χρησιμοποιούν κατά κόρον ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής δίνεται μέσω κάποιων δώρων ή χρημάτων. Αλλά πρέπει να μελετηθούν θέματα σε σχέση με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Γι’ αυτό θα πρέπει να το σκεφτούμε πολύ σοβαρά και να δούμε πώς έχει λειτουργήσει και σε άλλες χώρες με βάση τη μορφή κάποιου bonus στις συναλλαγές».

Στο μεταξύ, τους πρώτους μήνες του 2013 αναμένεται να γίνει και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων με το ηλεκτρονικό σύστημα taxisnet του υπουργείου Οικονομικών. Με τη διασύνδεση των επιχειρήσεων με το υπουργείο Οικονομικών, η καταβολή και είσπραξη του ΦΠΑ θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο και θα μπει ένα οριστικό τέλος σε περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ που υποχρεούνται να υποβάλλουν οι επιχειρήσεις. Με τη διασύνδεση,ο ΦΠΑ θα πιστώνεται απευθείας στον λογαριασμό του Δημοσίου.

Τα ίδια στελέχη σημειώνουν ότι μόλις ολοκληρωθεί το έργο, θα σταματήσει η έκδοση πλαστών τιμολογίων και θα καταπολεμηθεί η φοροαποφυγή και η φοροδιαφυγή στον ΦΠΑ, καθώς πρόκειται για ένα πολύ πιο αποτελεσματικό «εργαλείο» από αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα. Και αυτό διότι με την έκδοση της απόδειξης από την επιχείρηση, θα ενημερώνεται την ίδια στιγμή (σε πραγματικό χρόνο) και το υπουργείο Οικονομικών για την πράξη αυτή.

Παράταση για τα τέλη
Ολιγοήμερη παράταση για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας 2013 σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να διευκολυνθούν οι φορολογούμενοι. Χθες γινόταν το αδιαχώρητο στις τράπεζες και τις εφορίες και όπως όλα δείχνουν, η ιδία εικόνα θα υπάρχει και τη Δευτέρα.

Μέχρι στιγμής, το 60% των ιδιοκτητών αυτοκινήτων έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ περισσότεροι από 70.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους στις εφορίες.

Οι εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας έχουν ξεπεράσει τα 700 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα εισπραχθούν ακόμα 500 εκατ. ευρώ.

Οσοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών δεν καταβάλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας 2013, θα κληθούν να πληρώσουν το αντίτιμο εις διπλούν.

Οι παραβάτες θα εντοπίζονται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων με διασταυρώσεις και θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά το πρόστιμο μέσω taxisnet.

Τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε:
– 22 ευρώ για οχήματα από 51 έως 300 κυβικά εκατοστά.
– 55 ευρώ για οχήματα από 301-785 κυβικά εκατοστά.
– 120 ευρώ από 786 έως 1.071 κυβικά εκατοστά.
– 135 ευρώ για οχήματα από 1.071 έως 1.357 κυβικά εκατοστά.
– 240 ευρώ από 1.358 έως 1.548 κυβικά εκατοστά.
– 265 ευρώ από 1.549 έως 1.738 κυβικά εκατοστά.
– 300 ευρώ από 1.739 έως 1.928 κυβικά εκατοστά.
– 660 ευρώ από 1.929 έως 2.357 κυβικά εκατοστά.
– 880 ευρώ από 2.358 έως 3.000 κυβικά εκατοστά.
– 1.100 ευρώ για οχήματα από 3.001 έως 4.000 κυβικά εκατοστά.
– 1.320 ευρώ για αυτοκίνητα άνω των 4.001 κυβικών εκατοστών.

0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Πρόσφατες Αναρτήσεις

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων
Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
31 Ιούλ 01 02 03 04 05 06
32 07 08 09 10 11 12 13
33 14 15 16 17 18 19 20
34 21 22 23 24 25 26 27
35 28 29 30 31 Σεπ Σεπ Σεπ
Προσεχείς εκδηλώσεις:

Δεν υπάρχουν προσεχείς εκδηλώσεις.

Επικαιρότητα

Best viewed with any browser Best viewed in 1280x1024

Σχεδιάστηκε από
Powered by Elxis CMS
Η πρόσβαση στην ιστοσελίδα και η χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της προϋποθέτει και συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των Όρων Χρήσης, τους οποίους παρακαλείστε να διαβάσετε προσεκτικά.
LawyersVoice.gr - Copyright 2008-
RSS 0.91 RSS 1.0
RSS 2.0 ATOM 0.3
OPML